ПАРТНЕРСТВО ТА ДИВЕРСИФІКАЦІЯ ЯК ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ СЕРВІСНО-ОРІЄНТОВАНОЇ БІЗНЕС-МОДЕЛІ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-320-4-40Ключові слова:
партнерство, стратегічне партнерство, стратегія диверсифікації, диверсифікація партнерств, сервісно-орієнтована бізнес-модель, холістичний маркетинг, ефективність, готельно-ресторанний бізнес, підприємство-послугонадавачАнотація
Стаття присвячена дослідженню напрямів і підходів до формування і реалізації сервісно-орієнтованої бізнес-моделі підприємств готельно-ресторанного бізнесу на засадах стратегічного партнерства і диверсифікації. В статті визначено і охарактеризовано основні ознаки, структуровано ключові елементи, які у взаємодії дозволяють створити ефективну сервісно-орієнтовану бізнес-модель, реалізація якої сприятиме успіху підприємства сфери послуг в умовах сучасного бізнес-середовища. Запропоновано сервісно-орієнтовану бізнес-модель розробляти з використанням інструментарію холістичного маркетингу. Визначено та надано характеристику стратегічним партнерствам, що можуть формуватися в сфері готельно-ресторанного бізнесу. Визначено ключові показники вимірювання ефективності сервісно-орієнтованої бізнес-моделі та доведено, що стратегія диверсифікації дозволяє зменшити ризик, пов’язаний із залежністю підприємств готельно-ресторанного бізнесу від конкретного сегменту ринку, враховуючи його трансформацію та сучасні тренди. Теоретичні результати статті отримано з використанням системного підходу до дослідження дефініцій партнерства і диверсифікації, як чинників формування сервісно-орієнтованої бізнес-моделі у їх взаємозв’язку та взаємообумовленості. Також в якості методів дослідження було використано наукове абстрагування, теоретичне узагальнення і порівняння, аналіз і синтез, системний аналіз, графічне представлення отриманих результатів.