ЯКІСТЬ ПОСЛУГ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ - АКТУАЛЬНА ПРОБЛЕМА УПРАВЛІННЯ ОХОРОНОЮ ЗДОРОВ’Я
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-320-4-38Ключові слова:
охорона здоров'я, управління, якість, система, послугиАнотація
В умовах сучасної соціально-економічної обстановки, реформ охорони здоров'я, нового конкурентного середовища медичні організації шукають способи підвищення якості послуг та ефективності своєї діяльності. Очевидно, що між якістю управління та ефективністю управління існує пряма залежність. Якість це один із факторів, який визначає ефективність медичної послуги та є найважливішим фактором збільшення частки ринку, сприяє стійкості в конкурентних умовах в умовах обмеженого фінансування та стрімкої зміни зовнішнього оточення, що сприяє зниженню витрат, що сприяє загалом підвищенню ефективності медичної діяльності. Дані права громадян закріплені в Конституції, що доводить їхню важливість для суспільства та держави, але потім вони наповнюються особливим змістом, підпадаючи під галузеве регулювання. Інститути охорони здорової та медично-соціальної допомоги є комплексними, що охоплюють норми права, які закріплюють, регулюють та захищають належність цих прав конкретним особам (норми цивільного, адміністративного, кримінального, екологічного тощо). Якість медичної допомоги є основною цільовою функцією, а також критерієм діяльності системи охорони здоров'я від нижньої ланки до верхньої Міністерства охорони здоров'я. Якість забезпечується усіма складовими системи охорони здоров'я: матеріально-технічним забезпеченням, кадровими, науковими, організаційними, фінансовими, інформаційними ресурсами. Результат роботи системи охорони здоров'я визначається її побудовою, функціонуванням, порядком взаємодії елементів. З цього випливає, що основою покращення якості є зміна самої системи. Підтримувати та покращувати результат діяльності системи у процесі реформування можуть керуючі структури та механізми.