НАПРЯМИ ТА ІНСТРУМЕНТИ РОЗВИТКУ ЗОВНІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ З КРАЇНАМИ ЄС
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-320-4-37Ключові слова:
зовнішня торгівля, зовнішньоекономічні зв’язки, зона вільної торгівлі, євроінтеграціяАнотація
У статті виділено важливість активного розвитку зовнішньої торгівлі України з країнами ЄС, при цьому із ціллю виходу та посилення конкурентних позицій вітчизняних виробників на європейських ринках і одночасного зменшення імпортозалежності національної економіки від європейських виробників. Ідентифіковано позитивні наслідки створення інтеграційних платформ для розвитку зовнішньої торгівлі України з країнами ЄС. Доведено вагоме значення поглибленої та всеохоплюючої зони вільної торгівлі з європейськими країнами та перелічено очікувані результати і негативні зміни, що можуть виникати при поглибленні євроінтеграційних торговельних відносин. Отримані висновки визначили інструментарій, реалізація якого дозволяє забезпечити досягнення очікуваних результатів при розвитку зовнішньої торгівлі України з країнами ЄС. Наголошено на важливості розроблення Стратегії розвитку зовнішньої торгівлі України з країнами ЄС та виділено сукупність цільових орієнтирів, яких необхідно дотримуватися при їх реалізації.