ФІНАНСОВИЙ МАРКЕТИНГ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЙОГО РОЗВИТКУ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-320-4-24Ключові слова:
фінансовий маркетинг, маркетинг фінансових послуг, ринок фінансових послуг, маркетингові інновації, інновації фінансового ринкуАнотація
Ця стаття присвячена вивченню фінансового маркетингу та перспектив його розвитку в Україні. Фінансовий маркетинг є важливим інструментом для фінансових установ, компаній та організацій, що допомагає досягти успіху на конкурентному ринку. У статті розглядаються основні поняття та принципи фінансового маркетингу, такі як сегментування ринку, цільове позиціонування, розвиток продуктів та просування на ринку. Автором здійснюється аналіз відмінностей і розбіжностей між такими поняттями, як: фінансовий маркетинг та маркетинг фінансових послуг. Надано авторське визначення фінансового маркетингу як «процесу планування, виконання і контролю за маркетинговими стратегіями та заходами, спрямованими на формування, пропагування та просування фінансових продуктів та послуг, залучення нових клієнтів, збільшення продажів фінансових активів та підтримання відносин з існуючими клієнтами у фінансовому секторі». Особлива увага приділяється аналізу перспектив розвитку фінансового маркетингу в Україні. Розглядаються сучасні тренди та виклики, з якими зіштовхнулися фінансові установи в Україні. Зазначається значення інновацій та технологій у фінансовому маркетингу, а також вплив діджиталізації на розвиток цієї сфери діяльності. Автор статті прогнозує майбутнє розвитку фінансового маркетингу в Україні та формулює рекомендації щодо досягнення конкурентних переваг фінансовими установами за умов застосування маркетингових інновацій. Ця стаття базується на актуальних дослідженнях та фахових літературних джерелах, а також враховує специфіку розвитку ринку фінансових послуг України. Вона може бути корисною для фахівців у галузі фінансів, маркетингу та стратегічного управління, а також для бізнес-лідерів та управлінців, які цікавляться питаннями фінансової сфери в Україні.