МАКРО- ТА МІКРОЕКОНОМІЧНІ ОРІЄНТИРИ ПІДВИЩЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ПОСЛУГ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-326-69Ключові слова:
економічна ефективність, підприємство сфери послуг, держава, ринок послуг, інновації, технологіїАнотація
У статті визначено концептуальні характеристики економічної ефективності підприємницького сектору. Згідно аналізу наукових праць запропоновано орієнтири підвищення економічної ефективності підприємств сфери послуг розглядати згідно макро- та мікроекономічних характеристик. Наголошено на значному впливу держави на підвищення економічної ефективності підприємств сфери послуг та до її інтересів віднесено зростання ВВП та розширення місткості внутрішнього ринку послуг, збільшення кількості ефективно функціонуючих підприємств сфери послуг та їх інвестиційної та інноваційно-технологічної активності, підвищення частки реалізації наукомістких високотехнологічних послуг в сфері послуг та ін. На мікроекономічному рівні до орієнтирів підвищення економічної ефективності підприємств сфери послуг включено збільшення обсягів доходів та прибутку, покращення фінансової стійкості (збалансованості), посилення платоспроможності та ліквідності, підвищення рентабельності реалізації послуг, зростання ділової активності та покращення конкурентних позицій.