РОЗРОБЛЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ НА ОСНОВІ ЕТНОМЕТРИЧНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-322-5-56Ключові слова:
маркетингова стратегія, етнометрія, етнометричний підхід, маркетингове середовище, соціокультурний фактор, споживчі цінності, культурні розбіжності, соціокультурні взаємодіїАнотація
В статті розглянуто теоретико-методичні аспекти використання етнометричного підходу в маркетинговій діяльності. Обґрунтовано тісний зв’язок між етнометрією і маркетинговою стратегією в умовах соціокультурної диференціації маркетингового середовища. Ідентифіковано базові культурні параметри, що виступають підґрунтям для розроблення маркетингової стратегії. Досліджено основні зарубіжні і вітчизняні концепції та узагальнено існуючі теорії, які базуються на етнометричних дослідженнях та обґрунтовано взаємозв’язки між ними. Проаналізовано базові культурні цінності, які здійснюють найбільший влив на маркетингову стратегію. Визначено базові соціокультурні розбіжності і соціокультурні взаємодії, що мають місце в маркетинговій діяльності вітчизняних компаній. Запропоновано перелік універсальних культурних цінностей споживача, адаптованих в глобальне маркетингове середовище, які створюють підґрунтя для вибору маркетингової стратегії.