СТРАТЕГІЧНИЙ РОЗВИТОК ПІДПРИЄМСТВ НА РИНКУ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ: ЗМІСТ, ПІДХОДИ ТА КЛЮЧОВІ НАПРЯМИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-322-5-50Ключові слова:
стратегічне управління підприємством, стратегічний розвиток, процес стратегічного управління, ринок ІКТ, цифровізація, глобальна конкуренціяАнотація
У статті проаналізовані підходи науковців до визначення сутності стратегічного розвитку, розглянуті сучасні підходи до управління стратегічним розвитком на засадах маркетингу, визначена послідовність етапів стратегічного управління розвитком підприємства, що є актуальними питанням у контексті досягнення стратегічних цілей. В результаті дослідження виявлено, що новим етапом розвитку управлінських концепцій є розвиток підприємства, який базується на ефективному стратегічному управлінні і дозволяє вивести продукти і послуги галузі інформаційно-комунікаційних технологій на ринок, забезпечивши лідерство, стійкість розвитку та високу конкурентоспроможність в умовах глобальної конкуренції, або створити нову ринкову нішу тощо. Відповідно до вимог нового етапу була побудована схема процесу стратегічного розвитку підприємства ІКТ, яка допоможе отримати високі результати в умовах цифровізації і сучасних глобальних зрушень. Виявлено ключові тенденції розвитку ринку інформаційно-комунікаційних технологій, що дозволило надати рекомендації щодо удосконалення систем управління підприємствами в частині стратегічного розвитку.