ОСОБЛИВОСТІ ОЦІНКИ ВАРТОСТІ START UP ПРОЄКТІВ В ПІДПРИЄМНИЦЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-322-5-5Ключові слова:
стартапи, оцінка вартості, методи оцінки, підприємництвоАнотація
Дана стаття присвячена оцінці стартапів із використанням різних методів. Вона розглядає особливості оцінювання стартапів у порівнянні з оцінкою вже зрілих компаній, зокрема, відсутність ретроспективних даних, високий рівень ризику, невизначеність майбутнього розвитку та значний внесок нематеріальних активів у загальну вартість бізнесу. Розглянуті різні методи оцінки стартапів, такі як метод сценаріїв та метод венчурного капіталу, з урахуванням їхніх переваг і недоліків. Надано рекомендації відносно використання різних методів оцінки та уважного підходу до джерел інформації допоможуть отримати більш об'єктивну оцінку вартості стартапу. Зроблено висновки про необхідність подальшого розвитку методології оцінки стартапів, враховуючи міжнародний досвід та проведення окремих досліджень для покращення точності та об'єктивності оцінки, зниження ризиків помилок і підвищення ефективності інвестування в цей вид бізнесу.