ФІНАНСОВИЙ МЕНЕДЖМЕНТ ЯК СТРАТЕГІЧНА ОСНОВА АНТИКРИЗОВОГО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-346-5-59Ключові слова:
фінансовий менеджмент, управління підприємством, організаційна структура, функції фінансового менеджменту, система фінансового менеджменту, антикризове управлінняАнотація
У статті досліджено особливості реалізації фінансового менеджменту в системі управління підприємством з урахуванням масштабів його діяльності, організаційної структури, кадрового складу та фінансових ресурсів. Розкрито зміст фінансового менеджменту на трьох рівнях підприємств – малому, середньому та великому. Для кожного типу підприємств подано візуальні схеми управління, структуровано функціональні обов’язки ключових посадових осіб. У статті аргументовано, що масштаб підприємства впливає не лише на організацію фінансової служби, але й на глибину аналітики, горизонт планування, потребу в ІТ-рішеннях і кількість залучених фахівців. Особливу увагу приділено опису функціональної моделі фінансового менеджменту, яка поєднує зовнішні чинники з внутрішнім контуром управління, що представлений як інформаційно-аналітичний цикл: облік, контроль, аналіз, прогнозування, планування, управління, реалізацію рішень. Такий підхід дозволяє адаптувати управлінську модель до динамічного зовнішнього середовища та внутрішньої структури підприємства, забезпечуючи його стійкість і конкурентоспроможність. Підкреслено, що в умовах фінансової нестабільності та зростання ринкових ризиків фінансовий менеджмент виконує ще й роль інструменту адаптації підприємства до зовнішніх викликів. Зокрема, можливість оперативного реагування, формування антикризових сценаріїв, побудова фінансових моделей та використання механізмів фінансового прогнозування стають критично важливими.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Наталія ГАВЛОВСЬКА, Ірина ВЛАСЮК, Руслан САМАР (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

