SMART-ТЕХНОЛОГІЇ В ПІДПРИЄМНИЦЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-332-17Ключові слова:
SMART-технології, суб’єкти підприємницької діяльності, підприємницька діяльність, стратегія розвитку, управлінняАнотація
В статті досліджено роль і вплив SMART-технологій на підприємницьку діяльність, акцентуючи увагу на їх здатності автоматизувати процеси, знижувати витрати та покращувати точність і швидкість прийняття рішень. Проаналізовано кількість суб’єктів підприємництва та доведено, що їх кількість щорічно зменшується, оскільки бізнес працює в умовах невизначеності, має постійні збитки, зростання дебіторської та кредиторської заборгованостей, що в подальшому призводить до їх банкрутства та ліквідації.
Наведено переваги впровадження SMART-технологій, включаючи їх позитивний вплив на ефективність управлінських процесів і взаємодію з клієнтами. Також доведено, що використання Smart-технологій у підприємницькій діяльності надає: покращення управління бізнесом; зниження витрат; підвищення продуктивності та ефективності; покращення обслуговування клієнтів; інновації та конкурентні переваги; забезпечення безпеки та захисту даних.
SMART-технологія передбачає використання комп'ютерних систем і мікропроцесорів для виконання щоденних завдань та обміну інформацією. Так, Smart-технології широко застосовуються в різних секторах економіки, зокрема в підприємництві, стаючи основою smart-економіки. Розглянкто основні проблеми, з якими стикаються підприємства при інтеграції SMART-технологій, такі як високі початкові витрати, потреба в спеціалізованих знаннях і адаптації існуючих бізнес-процесів. Особливу увагу приділено впливу війни на підприємницьку діяльність в Україні, де SMART-технології можуть допомогти подолати труднощі, пов'язані з руйнуванням інфраструктури, дефіцитом ресурсів і зниженням купівельної спроможності населення. У статті підкреслено важливість інноваційних рішень для забезпечення стійкості та ефективності бізнесу в умовах швидко змінюваного середовища і кризових ситуацій. Впровадження SMART-технологій розглядається як ключовий фактор для підвищення конкурентоспроможності та адаптації бізнесу до нових умов.