АНАЛІЗ ІНСТРУМЕНТІВ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-332-16Ключові слова:
стратегічний аналіз, стратегічне планування, маркетингові дослідження, методи, SWOT-аналіз, PEST-аналіз, маркетинг, стратегія, сільське господарствоАнотація
У статті розглянуто SWOT і PEST-аналіз як методи та інструменти стратегічного планування розвитку сільського господарства. Розглянуто процес застосування маркетингових досліджень та стратегічного маркетингового аналузу на ринку сільськогосподарської продукції. Проаналізовано сильні та слабкі сторони, можливості та загрози сільського господарства, було окреслено найголовніші з них, а саме до сильних сторін віднесено значний потенціал чорноземів України; застосування новітніх технологій у сільському господарстві, ефективна збутова діяльність, отримання та перенесення досвіду європейських країн в галузі сільського господарства; до слабких сторін – значна частка виробництва сільськогосподарської продукції, що експортується в якості сировини (деревина, ріпак, насіння соняшнику, сої, олія, пшениця, кукурудза); недоліки законодавства. Також розглянуто та оцінено вплив чинників макросередовища на результати поточної і майбутньої діяльності галузі. Виявлено ключові тенденції розвитку сільського господарства у світі і в Україні, що дозволило сформувати передумови для застосування методів стратегічного планування. Визначено ключові переваги для залучення іноземних інвестицій в сільське господарство.