ВПЛИВ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ НА ДІЯЛЬНІСТЬ МАЛИХ ТА СЕРЕДНІХ ПІДПРИЄМСТВ (ОГЛЯД МІЖНАРОДНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ)
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-346-5-32Ключові слова:
соціальна відповідальність підприємств, малі та середні підприємства, показники діяльності підприємства, нематеріальні активи, конкурентоспроможність, сталий розвитокАнотація
У статті здійснено огляд сучасних зарубіжних досліджень, присвячених вивченню впливу соціальної відповідальності (СВ) на діяльність малих та середніх підприємств (МСП). Систематизовано результати емпіричних робіт, які підтверджують, що впровадження СВ сприяє як фінансовим, так і нефінансовим перевагам, зокрема зростанню репутації, конкурентоспроможності, задоволеності працівників та довіри споживачів. Показано, що ефект СВ є багатовимірним і залежить від розміру підприємства, галузевих особливостей, культурного контексту, а також від особистих цінностей власників. Значну увагу приділено ролі нематеріальних активів як медіаторів впливу СВ та важливості внутрішньої СВ у формуванні мотивації персоналу. Підкреслено, що для України, з огляду на воєнні та післявоєнні виклики, актуальним є адаптування зарубіжного досвіду до умов діяльності національних МСП з метою забезпечення їх сталого розвитку та зміцнення соціальної стабільності.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Олена ДИКАНЬ, Олександр БЕЛА (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

