МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ПІДПРИЄМСТВА СФЕРИ ТОРГІВЛІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-342-3(1)-8

Ключові слова:

стратегічне управління, стратегія розвитку, торговельне підприємство, сфера торгівлі, менеджмент торгівлі, стратегічне планування, стадії життєвого циклу, стратегічний менеджмент

Анотація

Стаття присвячена актуальній тематиці стратегічного управління розвитком підприємства сфери торгівлі, визначенню сутності та дослідженню методичних аспектів обґрунтування стратегій розвитку торговельного підприємства. Автором охарактеризовано особливості функціонування торговельних підприємств в сучасному економіч­ному середовищі. Доведено актуальність постановки та вирішення особливого дослідницького завдання щодо використання індивідуального стратегічного набору для кожного досліджуваного суб’єкта торговельного підприємництва при визначені стратегічних напрямків подальшого розвитку. У статті виокремлено сучасні особливості функціонування сфери торгівлі, які визначають вимоги до обґрунтування стратегій розвитку підприємства, обґрунтовано необхідність розробки та визначено генеральні та базові ділові стратегічні альтернативи, з яких торговельне підприємство зможе шляхом комбінації скласти стратегічний портфель. Розглянуті автором методологічні засади стратегічного управління дозволяють значною мірою компенсувати недосконалість методологічної бази та обмеженість ресурсів для впровадження стратегічного планування, що призводять до втрат ринкових можливостей та погіршення конкурентних позицій українських підприємств сфери торгівлі. Запропоновано принципи та наукові підходи до розробки стратегій розвитку підприємства сфери торгівлі, удосконалено механізм обґрунтування стратегій розвитку торговельного підприємства, який, на відміну від існуючих, включає аналітичну фазу, фазу цілепокладання, стратегічну фазу, що дозволяє сформувати стратегічний портфель підприємства сфери торгівлі, та фазу моніторингу, оцінки реалізації стратегії та при необхідності – коригування плану заходів. Розробка грамотної стратегії розвитку нині є найдоступнішим способом збільшення нематеріальних активів підприємства, які високо цінуються у сучасному бізнесі.

Завантаження

Опубліковано

14.05.2025

Як цитувати

ГРАБОВСЬКА, І. (2025). МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ПІДПРИЄМСТВА СФЕРИ ТОРГІВЛІ. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 342(3(1), 59-64. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-342-3(1)-8