УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМ РОЗВИТКОМ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ПОСИЛЕННЯ ГЛОБАЛІЗАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-294-3-8Ключові слова:
інноваційний розвиток, туристичне підприємство, глобалізаційні процеси, світовий туризм, туристичні послуги, спеціалізація туристичного ринкуАнотація
У статті узагальнено особливості розвитку світового туризму в контексті посилення глобалізаційних процесів. Серед ключових: прискорення темпів впровадження досягнень науково-технічного прогресу, автоматизація процесів обслуговування клієнтів, миттєве поширення інформаційних даних у міжнародному просторі світового туристичного бізнесу. Обґрунтовано, що глобалізація туристичної галузі формує передумови для зміцнення конкурентних позицій на світовому ринку відомих туристичних брендів і мереж. Наростаючі процеси глобалізації світового туризму посилюють стратегічну важливість і роль цієї галузі в аспекті ефективного розвитку національної економіки, диверсифікації ризиків її функціонування, створення нових робочих місць, підвищення рівня зайнятості населення, раціонального використання природно-ресурсного потенціалу держави та перехід на засади постіндустріального типу розвитку. Встановлено, що процес управління інноваційним розвитком туристичних підприємств має бути структурованим і послідовним. Визначено етапи узгодження системи управління інноваційним розвитком туристичних підприємств із сучасними тенденціями глобалізації та функціонування світового туризму. Систематизовано першочергові заходи, які забезпечуватимуть ефективне функціонування туристичних підприємств та мінімізуватимуть ризики поточної діяльності в умовах прискорення процесів глобалізації. Здійснено диференціацію пріоритетних напрямів узгодження управління інноваційним розвитком туристичних підприємств із процесами глобалізації світового туризму залежно від їх спеціалізації. Встановлено, що глобалізація світового туризму формує передумови для розвитку туристичних підприємств, активізації темпів їх інноваційної модернізації, появи якісно нових туристичних продуктів на ринку, розбудови об’єктів соціально-економічної інфраструктури, впровадження сучасних технологій у практику господарювання підприємств, посилення міжнародної транскордонної інтеграції суб’єктів туристичного бізнесу. Підсумовано, що реалізація запропонованих інструментів узгодження управління інноваційним розвитком туристичних підприємств в умовах глобалізації формує передумови для підвищення ефективності реалізації їх ресурсного потенціалу в контексті посилення конкурентної боротьби на світовому туристичному ринку.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 І. БІЛЕЦЬКА, М. РОМАНЧУКЕВИЧ (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

