КОМПЛАЄНС: СУТНІСТЬ, МІЖНАРОДНІ СТАНДАРТИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ДЛЯ БАНКІВ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-340-23Ключові слова:
комплаєнс-менеджмент, банк, корпоративне управління, банківська діяльність, регулювання, управління ризиками, етична поведінка, моніторинг, цифрові трансформації, євроінтеграція, фінансова грамотність, протидія злочинностіАнотація
У статті досліджено сутність комплаєнсу в банківській сфері України, проаналізовано міжнародні стандарти та визначено перспективи розвитку комплаєнс-менеджменту в умовах цифрових трансформацій та євроінтеграції. На основі теоретичного узагальнення виокремлено системний, процесний, ціннісний і функціональний підходи до розуміння комплаєнсу, що формують його комплексне визначення. Проведено огляд міжнародних стандартів, зокрема Базельських рекомендацій, ISO-37301-2021 та настанов Групи Світового банку, які визначають принципи організації комплаєнс-функції. Визначено ключові напрями розвитку комплаєнс-менеджменту в українських банках: розробка внутрішніх документів, формування культури доброчесності, протидія злочинним операціям, оцінка репутаційних ризиків, розвиток комплаєнс-мислення та стратегії комплаєнс-відповідальності. Перспективи подальших досліджень пов’язані з формуванням комплаєнс-культури та вдосконаленням корпоративного управління.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Людмила ПРИМОСТКА, Ірина КРАСНОВА, Юлія СТРІЛЬЧУК (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.