ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ВИРОБНИЧИХ ПІДПРИЄМСТВ БУДІВЕЛЬНОЇ ГАЛУЗІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-338-76Ключові слова:
конкурентні переваги, будівельна галузь, людський капітал, інновації, діджиталізація, соціальна відповідальність, стратегічне планування, управління ланцюгом поставок, адаптація до змін, конкурентоспроможністьАнотація
У статті розглянуто теоретичні аспекти формування конкурентних переваг виробничих підприємств будівельної галузі в умовах сучасного ринкового середовища. Зростаюча конкуренція, впровадження інновацій, діджиталізація, екологічні вимоги та економічна нестабільність підкреслюють необхідність нових підходів до забезпечення конкурентоспроможності.
Проаналізовано різноманітні фактори конкурентних переваг, такі як людський капітал, інновації, соціальна відповідальність бізнесу, стратегічне планування та управління ланцюгом поставок. Запропоновано систематизацію факторів у чотирьох функціональних блоках: ресурси та потенціал підприємства, процеси та операційна діяльність, пропозиція цінності для клієнта, ринок і взаємодія з клієнтами. Основна увага приділена їх впливу на якість продукції, адаптивність до змін середовища та задоволення клієнтських потреб.
Зроблено висновок, що конкурентні переваги є результатом взаємодії численних факторів, які потрібно інтегрувати в єдину стратегію для досягнення довгострокової ефективності підприємств будівельної галузі. Стаття також підкреслює перспективність дослідження впливу технологічних інновацій на формування конкурентних переваг.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Сергій БЕНЧУК (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.