ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІНСТРУМЕНТІВ ІННОВАЦІЙНО-КРЕАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІДПРИЄМСТВАМИ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • Ірина ПОРСЮРОВА ННІ «Українська інженерно-педагогічна академія» Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна Автор https://orcid.org/0000-0002-4903-8566
  • Максим БОТІН ННІ «Українська інженерно-педагогічна академія» Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна Автор https://orcid.org/0009-0008-8626-5881

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-336-109

Ключові слова:

інноваційно-креативні технології, ресторанний бізнес, автоматизація бізнес-процесів, цифровий маркетинг, цифрові платформи та аналітика, інтерактивні технології, Інтернет речей, креативні рішення

Анотація

У статті проаналізовано використання інструментів інноваційно-креативних технологій підприємствами ресторанного бізнесу. Визначено, що інноваційно-креативні технології визначають новий вимір розвитку ресторанного бізнесу. Окреслено, що використання інструментів високотехнологічних інновацій в розрізі видів діяльності дозволить ефективно мінімізувати помилки та скоротити час, залучити нових клієнтів, прогнозувати попит і оптимізувати меню тощо. Так, підприємства ресторанного бізнесу активно  впроваджують CRM-системи, програми для управління замовленнями, складуванням і персоналом, використовують соціальні мережі, платні оголошення і SEO для просування ресторану, а використання інструментів Big Data та аналітичних платформ допомагають зрозуміти уподобання клієнтів. Сьогодні використання QR-кодів для меню, інтерактивних столів або мобільних додатків (застосунків) для самостійного замовлення є звичними інноваційно-креативними технологіями ресторанів. Автоматизовані кухонні прилади та системи моніторингу забезпечують ефективне використання ресурсів і підвищують якість обслуговування, а креативні рішення щодо використання VR/AR для створення унікального клієнтського досвіду є важливим для розвитку Інтернет речей та цифрового маркетингу. Виділено основні напрями та перспективи використання креативних інновацій в ресторанному бізнесі, а саме створення унікального клієнтського досвіду, використання еко-інновацій, персоналізація через технології, інтеграція цифрових технологій, інновації в кулінарії, співпраця з локальними спільнотами, автоматизація та роботизація, розвиток гейміфікації. Визначено, що проблемами впровадження інноваційно-креативних технологій є високі витрати, проте їх ефективне використання впливає на підвищення конкурентоспроможності, платоспроможності, прибутковість за рахунок використання новітніх розробок; сприяє розширенню клієнтської бази через сучасні підходи до інноваційного управління; призводить да сталого розвитку бізнесу в умовах діджиталізації. Синергія процесів ефективного управління інноваційними ресурсами, креативними рішеннями, аналітики та автоматизації забезпечують стабільне зростання та рентабельність підприємств ресторанного бізнесу.

Завантаження

Опубліковано

28.11.2024

Як цитувати

ПОРСЮРОВА, І., & БОТІН, М. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІНСТРУМЕНТІВ ІННОВАЦІЙНО-КРЕАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІДПРИЄМСТВАМИ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 336(6), 727-732. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-336-109