ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІНСТРУМЕНТІВ ІННОВАЦІЙНО-КРЕАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІДПРИЄМСТВАМИ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-336-109Ключові слова:
інноваційно-креативні технології, ресторанний бізнес, автоматизація бізнес-процесів, цифровий маркетинг, цифрові платформи та аналітика, інтерактивні технології, Інтернет речей, креативні рішенняАнотація
У статті проаналізовано використання інструментів інноваційно-креативних технологій підприємствами ресторанного бізнесу. Визначено, що інноваційно-креативні технології визначають новий вимір розвитку ресторанного бізнесу. Окреслено, що використання інструментів високотехнологічних інновацій в розрізі видів діяльності дозволить ефективно мінімізувати помилки та скоротити час, залучити нових клієнтів, прогнозувати попит і оптимізувати меню тощо. Так, підприємства ресторанного бізнесу активно впроваджують CRM-системи, програми для управління замовленнями, складуванням і персоналом, використовують соціальні мережі, платні оголошення і SEO для просування ресторану, а використання інструментів Big Data та аналітичних платформ допомагають зрозуміти уподобання клієнтів. Сьогодні використання QR-кодів для меню, інтерактивних столів або мобільних додатків (застосунків) для самостійного замовлення є звичними інноваційно-креативними технологіями ресторанів. Автоматизовані кухонні прилади та системи моніторингу забезпечують ефективне використання ресурсів і підвищують якість обслуговування, а креативні рішення щодо використання VR/AR для створення унікального клієнтського досвіду є важливим для розвитку Інтернет речей та цифрового маркетингу. Виділено основні напрями та перспективи використання креативних інновацій в ресторанному бізнесі, а саме створення унікального клієнтського досвіду, використання еко-інновацій, персоналізація через технології, інтеграція цифрових технологій, інновації в кулінарії, співпраця з локальними спільнотами, автоматизація та роботизація, розвиток гейміфікації. Визначено, що проблемами впровадження інноваційно-креативних технологій є високі витрати, проте їх ефективне використання впливає на підвищення конкурентоспроможності, платоспроможності, прибутковість за рахунок використання новітніх розробок; сприяє розширенню клієнтської бази через сучасні підходи до інноваційного управління; призводить да сталого розвитку бізнесу в умовах діджиталізації. Синергія процесів ефективного управління інноваційними ресурсами, креативними рішеннями, аналітики та автоматизації забезпечують стабільне зростання та рентабельність підприємств ресторанного бізнесу.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Ірина ПОРСЮРОВА, Максим БОТІН (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.