ВПЛИВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ НА ЯКІСТЬ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-338-63Ключові слова:
штучний інтелект, освітні програми, якість освіти, Chat GPT, оцінювання знаньАнотація
В статті представлено авторське бачення впливу штучного інтелекту на якість освітніх програм. Зазначено, що дослідники брали участь у створенні, реалізації та акредитації таких програм. Також, ними визначено позитивні і негативні наслідки ШІ для здобувачів вищої освіти. Оцінено вплив дистанційного навчання на знання студентів. Зафіксовано, що зміни у якості освітніх програм відбулися наприкінці 2022 року. Саме тоді, учасники освітнього процесу почали використовувати Chat GPT. Доведено, що зміст навчальних дисциплін і методики їх викладання потребують перегляду і оновлення через вплив інструментів ШІ. Визначено ключові проблеми, які потрібно вирішити при реалізації освітніх програм. Встановлено, що задля забезпечення якісних результатів навчання, варто використовувати технології ШІ для отримання фактичних знань. Проте, в аналітичній і дослідницькій роботі, студенти мають самостійно робити висновки і пропозиції. Як приклад, наведено результати змін у змісті навчальних дисциплін для студентів освітньої програми «Маркетинг». Здобувачі вищої освіти практикуються в тому, що ШІ допомагає у взаємовідносинах з клієнтом і дозволяє керувати процесом взаємодії між учасниками ринку. Зроблено акценти на тому, що у здобувачів вищої освіти можуть виникнути занепокоєння щодо конфіденційності безпеки даних. Увагу сконцентровано на необхідності перегляду розділу освітньої програми «Викладання та оцінювання». Зазначено, що при оцінюванні письмових робіт варто враховувати, що чат бот GPT може швидко виконати такі завдання. Тому, пропонується змінити підходи до системи оцінювання у вищій школі. Варто розглянути підхід, за якого студенти будуть більше вирішувати завдання в аудиторіях, які потребують накопичення знань із конкретної проблематики.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Світлана ХРУПОВИЧ, Тетяна БОРИСОВА, Юрій ХРУПОВИЧ (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.