МІСЦЕ КОНТРОЛІНГУ В ЗАБЕЗПЕЧЕННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-328-67

Ключові слова:

антикризове управління, контролінг, управлінський облік, конкурентоспроможність, управлінські рішення

Анотація

Функціонування будь-якої системи управління на підприємстві є економічно обґрунтовано та спрямовано на підвищення конкурентоспроможності. Виникнення і впровадження концепції контролінгу спричинено необхідністю у системній інтеграції різних аспектів управління бізнес-процесами на підприємстві. Заходи контролінгової служби забезпечують ефективну діяльність підприємства в умовах впливу факторів зовнішнього середовища. Передумовами розвитку контролінгу є ускладнення зовнішнього середовища функціонування підприємств, необхідність створення механізмів адаптації до зміни його складових, посилення конкуренції, обмежені можливості для екстенсивного зростання, що зумовлюють потребу в оптимізації внутрішніх бізнес-процесів та оптимізації витрат.

Метою статті є дослідження значення впровадження контролінгу на підприємстві для забезпечення його конкурентоспроможної діяльності.

У процесі дослідження застосовано методи порівняння, аналізу, теоретичного та логічного узагальнення. Методологічною основою став діалектичний метод дослідження.

В процесі дослідження доведено, що основними складовими концепції контролінгу є орієнтація на ефективну роботу підприємства у довгостроковій перспективі; формування організаційної структури, орієнтованої на досягнення стратегічних і тактичних цілей; створення інформаційної системи, адекватної завданням цільового управління; поділ завдань контролінгу на цикли, що забезпечує ітеративність планування, контролю за виконанням та прийняття коригуючих рішень. Запропоновано використання сучасних інформаційних технологій, що дозволяють оптимізувати процес розвитку підприємства; обґрунтовано схему місця контролінгу в системі управління підприємством; охарактеризовано науковий підхід до постановки та подальшої функціональності контролінгу, в рамках якого наведено певну послідовність дій, яка передбачає організацію загального інформаційного середовища, планування на його основі, забезпечення належного обліку результатів внутрішньої діяльності, контроль за плановими даними та даними обліку та завершується розробкою необхідних заходів з регулювання процесу діяльності підприємства.

Завантаження

Опубліковано

25.04.2024

Як цитувати

УЖВА, А., ІВАНЧЕНКОВА, Л., & ОРЄХОВА, А. (2024). МІСЦЕ КОНТРОЛІНГУ В ЗАБЕЗПЕЧЕННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 328(2), 454-459. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-328-67