МАРКЕТИНГОВІ АСПЕКТИ В СИСТЕМІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ БІЗНЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-338-44

Ключові слова:

управління підприємствами, економічна безпека, виклики, ризики, загрози, маркетингові аспекти, система та інструментарій забезпечення, діагностика

Анотація

У дослідженні сконцентровано фокус уваги навколо питань та провідних аспектів забезпечення економічної безпеки суб’єктів господарювання, однак з позиції маркетинг-менеджменту відповідних процесів. Саме тому метою дослідження визначено обґрунтування маркетингових аспектів у системі забезпечення економічної безпеки бізнесу. Узагальнено, що маркетингові аспекти в системі управління економічною безпекою бізнесу стосуються двох напрямів: (1) виклики, ризики і загрози, які розвиваються у системі маркетингу суб’єкта господарювання; (2) заходи і засоби, які мають маркетингову природу і реалізація яких спрямована на зміцнення економічної безпеки підприємства. Констатовано, що ризики економічній безпеці бізнесу виникають та розвиваються на стику процесів якісного управління маркетингом підприємства та раціонального здійснення провідних функцій управління бізнесом в цілому: планування, організації, аналізування, мотивації та контролю. Визначено завдання політики посилення економічної безпеки бізнесу за провідними складовими маркетинг-міксу, а саме: продукт - гарантування високого рівня маркетингової складової економічної безпеки підприємства; недопущення тенденцій в зниженні рівня її конкурентоспроможності; гарантування постійно високої якості продукції; недопущення рекламацій; впровадження продуктових інновацій; випередження появи на ринку нових інноваційних товарів, змін в інтелектуальній власності; ринок – недопущення випередження тенденцій розвитку ринку над стійкістю бізнесу; постійна адаптація до зміни ринкової кон’юнктури; активна робота з формування нових ринків; ціна – недопущення зростання рівня витратомісткості; здійснення ціноутворення виключно на засадах цінових стратегій; недопущення прорахунків у ціноутворенні; стимулювання збуту – недопущення прорахунків у рекламних кампаніях, бюджетування витрат на рекламу та стимулювання збуту; застосування цифрових методів конкуренції та поширення інформації про продукти; формування засад кібер-безпеки.

Завантаження

Опубліковано

30.01.2025

Як цитувати

САВЧЕНКО, О. (2025). МАРКЕТИНГОВІ АСПЕКТИ В СИСТЕМІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ БІЗНЕСУ. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 338(1), 296-303. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-338-44