КАТЕГОРІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ ЯК СТРАТЕГІЧНИЙ ПІДХІД ДО УПРАВЛІННЯ ТОВАРНИМ АСОРТИМЕНТОМ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-338-2

Ключові слова:

категорійний менеджмент, товарна категорія, підприємство, роздрібна торгівля, асортимент, мерчандайзинг, маркетингова технологія, процес управління категоріями, алгоритм

Анотація

Категорійний менеджмент в підприємствах роздрібної торгівлі є одним із ефективних напрямів, який необхідно чітко визначити та впровадити щоб вийти на рівень ідеального бізнесу в торгівлі. У роботі представлені результати дослідження суті поняття «категорійний менеджмент» та «товарні категорії». Проаналізовано переваги та недоліки категорійного менеджменту підприємства роздрібної торгівлі. Запропоновано алгоритм управління товарними категоріями. Розроблена схема взаємодії торгових партнерів у процесі реалізації тактичних рішень для товарної категорії у розрізі складових комплексу маркетингу. Визначено ряд етапів щодо стимулювання продажів відповідно до даної галузі. З’ясовано, що практична цінність категорійного менеджменту полягає у тому, що він є орієнтовану на споживача маркетингову технологію управління рухом товару, що дозволяє звести воєдино організаційний, стратегічний і операційний цикл. При цьому необхідні розробки, планування, реалізації асортименту товарів для того, щоб продаж та прибуток були оптимізовані, а для потенційного клієнта створювались максимальні умови торговельного сервісу.

Завантаження

Опубліковано

30.01.2025

Як цитувати

ШАРКО, В., ГАВЕНКО, М., & КРИВЕЩЕНКО, В. (2025). КАТЕГОРІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ ЯК СТРАТЕГІЧНИЙ ПІДХІД ДО УПРАВЛІННЯ ТОВАРНИМ АСОРТИМЕНТОМ. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 338(1), 17-25. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-338-2