АНАЛІЗ ПОКАЗНИКІВ РЕНТАБЕЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА: ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-298-5(2)-43Ключові слова:
прибутковість, рентабельність, ефективність діяльності підприємства, конкурентоспроможність, модель, факторний аналіз, підприємствоАнотація
В умовах нестабільного та кризового розвитку економіки, суттєвого негативного впливу значних коливань ринкової кон’юнктури на фінансові результати, основна увага управлінського персоналу зосереджується на забезпеченні отримання прибутку та підвищенні показників рентабельності підприємства. Показники рентабельності діяльності підприємства визначають рівень його інвестиційної привабливості, конкурентоспроможності та безперервності функціонування. На основі вивчення змісту поняття «рентабельність» обґрунтовано доцільність уточнення трактування його змісту. За результатами дослідження уточнено трактування змісту дефініції «рентабельність» та запропоновано авторське трактування його змісту. З метою удосконалення теоретичних та прикладних положень аналізу рентабельності діяльності підприємства розроблена організаційно-інформаційна модель аналізу рентабельності підприємства. На основі аналізу наукових напрацювань в сфері пошуку джерел та методів підвищення прибутковості діяльності підприємства систематизовано шляхи зростання рентабельності діяльності підприємства, підвищення ефективності виробництва.