ТУРИСТИЧНІ КЛАСТЕРИ ЯК ІННОВАЦІЙНА ФОРМА РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-298-5(2)-41Ключові слова:
туристичний кластер, інновації, економіка, ефективність, пандеміяАнотація
В статті розглянуто особливості формування та функціонування туристичних кластерів в Україні. Було визначено особливості функціонування таких кластерів в період пандемії. Встановлено, що така форма розвитку туристичного бізнесу на сьогодні є ефективною, оскільки сприяє підвищенню конкурентоспроможності підприємств та регіону на зовнішньому ринку. Формування туристичних кластерів дозволяє об’єднуватися підприємствам, які функціонують в різних галузях економіки, при цьому їх спільна діяльність сприяє розвитку туристичного бізнесу. Ефективність розвитку такої форми співпраці пояснюється тим, що такі суб’єкти функціонують на однорідному сегменті, але кожен займає свою окрему нішу. Доведено, що особливістю формування туристичних кластерів є те, що підприємства в кластері мають вищий рівень взаємодії, змінюючи форму від цільових об’єднань підприємств до потужних, добре структурованих комерційних утворень. Доведено, що кластерні моделі організації туристичної діяльності відрізняються недосконалістю централізованого впливу, відповідним дотриманням умов рівноправності, створення умов для зростання ринкової конкуренції.