СИСТЕМНА МЕТОДОЛОГІЯ РОЗВИТКУ КОРПОРАТИВНИХ СТРУКТУР ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-298-5(2)-29Ключові слова:
системна методологія, розвиток корпоративних структур, інтерактивне моделювання, соціокультурні системи, бізнес-структури, готельно-ресторанні корпорації, матриця моделювання розвитку, концепція розвитку, незалежні і взаємозалежні змінні, системний і аналітичний підходиАнотація
Метою статті є наукове обґрунтування теоретико-змістовних характеристик системної методології до управління корпоративними утвореннями в готельно-ресторанному бізнесі як складними соціальними системами. У статті тезисно розглянуто фундаментальний базис створення концепції ефективного управління функціонуванням бізнес-одиницями, що входять в складну корпоративну мережу готельно-ресторанного бізнесу. В результаті проведених досліджень виділено три типи організацій, що здійснюють окремі види бізнесу. Вони розглядаються з позиції функціонування складних соціальних систем. Показано, що для них є характерним активна позиція керівництва, інтеграційний спосіб діяльності, спільна організація прийняття стратегічних рішень, використання апарату моделювання, що в сукупності дозволяє ефективно здійснювати відповідні бізнес-процеси. Моделювання пропонується здійснювати на основі спеціальної матриці, що відображає використання аналітичного та системного підходів для кожного типу організацій, в тому числі корпорацій готельно-ресторанного бізнесу.