КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МІЖНАРОДНОЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-298-5(2)-4Ключові слова:
конкурентоспроможність, міжнародна конкурентоспроможність підприємства, конкурентна перевага, конкуренція, модель п’яти сил М. ПортераАнотація
В статті проведено компаративний аналіз думок науковців стосовно трактування сутності поняття «міжнародна конкурентоспроможність підприємства», який показав, що кожен науковець тлумачить досліджуване поняття з різних позицій, найбільш розповсюдженою з яких є відповідність результатів діяльності підприємства вимогам міжнародних ринків ураховуючи основні чинники, які формують конкурентні переваги на міжнародному ринку. На основі проведеного аналізу виділено низку сутнісних характеристик поняття міжнародної конкурентоспроможності та сформульовано авторське визначення досліджуваного поняття. Охарактеризовано процес забезпечення міжнародної конкурентоспроможності в контексті трактування сучасних науковців та виділено основні завдання підприємства для забезпечення міжнародної конкурентоспроможності з точок зору різних науковців. Обґрунтовано роль конкурентних переваг у міжнародному суперництві та охарактеризовано основні їх принципи. На основі проведеного аналізу побудовано механізм забезпечення міжнародної конкурентоспроможності підприємства.