РОЗВИТОК ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА: АСПЕКТИ СТРАТЕГІЙ МАРКЕТИНГУ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ

Автор(и)

  • Ірина ЗАКРИЖЕВСЬКА Хмельницький національний університет Автор https://orcid.org/0000-0003-0918-9949
  • Сергій ОСТАПЧУК Хмельницький національний університет Автор

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-336-52

Ключові слова:

підприємство, управління підприємствами, економіка бізнесу, зовнішньоекономічна діяльність, розвиток, стратегування, маркетинг, інструментарій маркетингової підтримки, маркетингові стратегії, ризики і загрози, безпека розвитку, економічна безпека, стійкість, експорт

Анотація

У публікації досліджуються питання розвитку зовнішньоекономічної діяльності суб’єктів господарювання, орієнтирами якого є збільшення обсягів виробництва та експорту продукції (товарів, робіт, послуг), розширення ринкової частки на зовнішніх ринках, вдосконалення систем товароруху і дистрибуції продукції, нарощення обсягів доходу і експортної виручки, збільшення прибутковості та капіталізації, зміцнення внутрішнього фінансово-економічного та ресурсного потенціалу для подальшої експансії на внутрішній і зовнішні ринки збуту. Показано, що у відповідності до визначених задач важливими слугують два блоки завдань: (1) нарощення виробничих потужностей та (2) застосування ефективних маркетингових інструментів у цілях закріплення і зміцнення позицій підприємств на зовнішніх ринках збуту. Відтак, предметом цього дослідження стали аспекти стратегування маркетингової діяльності підприємства на ринках збуту. При тому, показано, що активна зовнішньоекономічна діяльність потребує значних інвестицій і характеризується високим рівнем невизначеності, а, відтак, стосується приділення достатньої уваги проблематиці економічної безпеки. Саме тому метою дослідження визначено обґрунтування елементів стратегування, а також інструментів та засобів маркетингової підтримки, включно з гарантуванням економічної безпеки відповідних процесів, програм і проєктів розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Практична значимість результатів публікації полягає в апробації отриманих результатів вітчизняними суб’єктами господарювання в цілях нарощення обсягів і ефективізації їх зовнішньоекономічної діяльності. Наукова новизна отриманих результатів полягає в подальшому розвитку теоретико-прикладних положень узгодження політики розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємства і забезпечення економічної безпеки таких процесів.

Завантаження

Опубліковано

28.11.2024

Як цитувати

ЗАКРИЖЕВСЬКА, І., & ОСТАПЧУК, С. (2024). РОЗВИТОК ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА: АСПЕКТИ СТРАТЕГІЙ МАРКЕТИНГУ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 336(6), 322-327. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-336-52