АНАЛІЗ БІЗНЕС-ЕКОСИСТЕМ В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-336-20Ключові слова:
бізнес-екосистеми, креативні бізнес-екосистеми, маркетингові інструменти, маркетингові мультиплікатори, креативність, конкурентна перевага, маркетингова стратегія, інноваційна спроможністьАнотація
У статті проаналізована концепція бізнес-екосистем для виявлення механік функціонування цих середовищ в контексті креативних індустрій. Дослідження пропонує, як маркетингові стратегії та інструменти маркетингових мультиплікаторів можуть ефективно використовуватись для підтримки і розвитку креативних індустрій.
Концепції бізнес-екосистем і креативних бізнес-екосистем розглядаються, аналізуючи їх характеристики, динаміку та внесок в економічний і культурний розвиток. Бізнес-екосистеми характеризуються симбіотичними стосунками між економічними учасниками, сприяючи взаємній вигоді та створюючи підтримуючи структуру для співпраці та конкуренції.
Навпаки, креативні бізнес-екосистеми спеціально зосереджені на галузях, які виробляють товари та послуги на основі культурного, мистецького чи творчого вмісту. Це стосується таких секторів, як музика, кіно, мода та цифрові медіа. Концепція пропонує розширити традиційну теорію бізнес-екосистеми, включаючи елементи креативності та інновацій як центральні для економічної ефективності та конкурентної переваги в контексті креативних індустрій.
Результати дослідження мають цінність для розробки політики у сфері креативних індустрій, пропонуючи маркетингові інструменти щодо застосування маркетингових мультиплікаторів як інструментів для підтримки сталого та стійкого розвитку креативних екосистем і зміцнення їхньої інноваційної спроможності.