УПРАВЛІННЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСАМИ МІЖНАРОДНИХ КОМПАНІЙ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ, ПРИНЦИПИ ТА ВИКЛИКИ

Автор(и)

  • В. ЯЦЕНКО Донецький національний університет імені Василя Стуса Автор

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-304-2(1)-22

Ключові слова:

бізнес-процес, міжнародна компанія, процесний підхід, управління бізнес-процесами, менеджмент

Анотація

Статтю присвячено дослідженню теоретичних засад управління бізнес-процесами міжнародних компаній. У дослідженні виділяються чотири напрямки, які використовують процесний підхід як основний підхід для підвищення продуктивності, а саме загальне управління якістю (TQM), процес постійного вдосконалення., покращення бізнес-процесів або управління бізнес-процесами, реінжиніринг бізнес-процесів (BPR). У складі ключових детермінант формування бізнес-процесу автором виділяються бізнес-цілі, бізнес-етапи та стейкхолдери. У роботі на основі теоретичного аналізу досліджень закордонних вчених було виокремлено п’ять основних напрямків філософії управління міжнародними компаніями: 1) система управління бізнес-процесами і організаційна культура, у основі якої лежить теза, що культуру можна визначити як набір спільних цінностей всередині групи, що проявляється через ідеї, ставлення, ритуали, технології, продукти та установи; 2) система управління бізнес-процесами як підтримка організації процесів: система управління бізнес-процесами спочатку була орієнтована на процесний організаційний підхід, який використовується для проектування, аналізу та вдосконалення бізнес-процесів для управління та вдосконалення організаційної поведінки. 3) система управління бізнес-процесами та ефективність організації: система вимірювання має вирішальне значення в процесах управління для надання оцінки і розповсюдження історій успіху в мотиваційних цілях, оцінки прогресу, розподілі і перерозподілі ресурсів, і впровадження системи постійного вдосконалення; 4) система управління бізнес-процесами як інструмент підтримки корпоративного управління: сучасні міжнародні компанії схильні приймати стратегії, що реалізують позитивну диференціацію в сегментах, в яких вони працюють, якщо хочуть зберегти себе і вижити на ринку; 5) система управління бізнес-процесами як інструмент конкурентної переваги: Основною метою системи управління бізнес-процесами є створення конкурентної переваги компанії, тим самим гарантуючи якість продукції та послуг, що задовольняють клієнта краще,  продукти та послуги конкурентів.

Завантаження

Опубліковано

18.03.2022

Як цитувати

ЯЦЕНКО, В. (2022). УПРАВЛІННЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСАМИ МІЖНАРОДНИХ КОМПАНІЙ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ, ПРИНЦИПИ ТА ВИКЛИКИ. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 304(2(1), 161-166. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-304-2(1)-22