SWOT- АНАЛІЗ ЯК ІНСТРУМЕНТ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ГАЛУЗЗЮ КОНОПЛЯРСТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-304-2(2)-40

Ключові слова:

стратегічне управління, коноплярство, SWOT-аналіз, критичне мислення

Анотація

Упродовж останнього десятиріччя галузь коноплярства зазнала значних змін, що спричинилося зняттям обмежень на вирощування коноплі, але значних успіхів не досягла. Виробники продукції коноплярства вимушені постійно підлаштовуватися до постійних змін в зовнішньому середовищі. Кількість країн, що розвивають галузь коноплярства щороку зростає, відповідно, посилюється конкуренція. Високий рівень державної зарегулюваності галузі не викликає бажання у виробників вирощувати дану культуру. Пандемія COVID-19 та оголошення воєнного стану в Україні значно скорочує вихід виробників на зовнішні ринки та згортає державні програми фінансування галузі коноплярства.  Метою дослідження є аналіз та пропозиції  щодо застосування матриці SWOT- аналізу підприємствами по вирощуванню та переробці продукції технічних конопель для формування комплексу антикризових стратегій. Доведено на прикладах, що єдиним мірилом сили того чи іншого фактору є порівняння їх з конкурентами. На основі наведеної матриці SWOT- аналізу стану та перспектив розвитку галузі коноплярства в Україні проведено критичний аналіз деяких факторів сильних та слабих сторін, можливостей та загроз. Сформовано чотири питання з наведеними прикладами відповідей, на які повинні відповісти підприємства на основі складеної матриці. Окреслено основні етапи проведення SWOT- аналізу, серед яких на особливу увагу заслуговують етапи  «вивертання навиворіт» та заповнення клітинок перетину певними діями,  що надає підприємствам велику кількість різноманітних варіацій для ухвалення управлінських рішень. Запропоновано доповнити категорії «сильні» та «слабкі» сторони поняттям «базові» умови. Акцентовано увагу на помилках, які допускають підприємства під час складання матриці SWOT- аналізу.

Завантаження

Опубліковано

18.03.2022

Як цитувати