ВПЛИВ КОНЦЕПЦІЇ СТАЛОГО РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ НА ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ ТУРИСТИЧНИХ КОМПАНІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-304-2(2)-32Ключові слова:
сталий розвиток туризму, стійкий туризм, цінності сталого розвитку, маркетингові стратегії, туристичний маркетинг, маркетингові інструментиАнотація
В статті досліджено вплив сучасного тренду укріплення концепції сталого розвитку туризму на формування маркетингових стратегій туристичних компаній, на оновлення інструментів туристичного маркетингу, які стають більш персоналізованими, інклюзивними, «розумними», діджиталізованими, партнерськими та екологічними. Відзначено, що маркетингові стратегії сталого туризму формуються в напрямку досягнення змін, які забезпечують перехід на вищий рівень збалансованості економічного, соціального та екологічного розвитку туристичної галузі. Розглянуті зміни, які супроводжують постковідні тренди стійкості туристичної індустрії.
Відзначено, що при виборі місця відпочинку та подорожування туристи нечасто звертаються до рейтингів та оцінок конкурентоспроможності, вони їдуть туди, де їм комфортно, де зможуть отримати враження від відпочинку. Важливими показниками туристичної репутації тієї чи іншої країни є рейтинги світових авторитетних інтернет-агрегатів, що працюють у сфері туризму. Зазначено, що вирішальним чинником вибору місця подорожі та формування туристичних потоків є привабливість та гостинність місцевих жителів, тому актуалізуються формальні та неформальні рейтинги країн і територій з найбільш дружніми жителями.
Зроблено висновок, що на маркетингові стратегії туристичних компаній будуть впливати: зростаючі економічні та геополітичні виклики; наслідки пандемії Covid-19; війна в Україні; стрімке зростання цін на енергоносії та подорожчання туристичних пакетів; зростаюча роль інклюзивності, концепції доступного туризму, стійкості у відновленні сектора, стійкості ланцюгів постачання та екосистеми індустрії туризму та подорожей; інвестиції в цифрові рішення та технології; вплив соціальних мереж на вибір місця, часу та формату подорожі.