ОЦІНКА ЄМНОСТІ ВІТЧИЗНЯНОГО РИНКУ ПРОДУКЦІЇ ХМЕЛЯРСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-328-51Ключові слова:
хмелярство, хмелепродукція, внутрішній та зовнішній ринки, пивоваріння, конкурентоспроможністьАнотація
В статті досліджено сучасний стан та наявні проблеми галузі хмелярства в світі та Україні. Висвітлено проблеми в пивній галузі України. Розраховано ємність ринку хмелепродукції в Україні.
Забезпечення виробництва конкурентоспроможної продукції набуває особливо важливого значення за умов формування повноцінного ринку. Споживач стає більш вимогливим до асортименту та якості продукції за доступними йому цінами. Ця проблема повною мірою стосується й такої важливої галузі сільського господарства, як хмелярство, оскільки саме від неї залежить стабільне функціонування пивоварної та фармацевтичної промисловості. Суб'єкти виробничого процесу у цій галузі повинні виробляти конкурентоспроможну продукцію відповідної якості та пристосовуватися до змін кон'юнктури як внутрішнього, так і зовнішнього ринку.
Однак адаптація галузі до ринкових умов супроводжувалася скороченням площ хмеленасаджень, зниженням рівня врожайності культури та збитковістю більшості хмелегосподарств, а використання традиційних методів підвищення ефективності господарювання виробників хмелю виявилося недостатнім для подолання кризи. У зв'язку з цим виникає потреба у розробленні та впровадженні нових механізмів стабілізації діяльності хмелевиробників, які б враховували постійні зміни ринкового середовища та оперативно пристосовувалися до них.