СТРАТЕГІЧНА КАРТА ЯК СКЛАДОВА МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-334-83Ключові слова:
стратегія, стратегічна карта, маркетинг, інструменти маркетингу, маркетингова стратегія, маркетингова стратегічна діяльністьАнотація
Метою дослідження визначено розробку рекомендацій щодо ефективного застосування стратегічної карти як інструменту маркетингової стратегії для покращення її гнучкості, адаптивності та результативності у сучасних ринкових умовах. Розглянута роль стратегічної карти як важливого елемента маркетингової стратегії підприємства. Зокрема, досліджуються функції стратегічної карти в контексті маркетингу, а також підходи до розробки та впровадження. Аналізуються основні компоненти стратегічної карти: фінансова, клієнтська, внутрішні процеси та перспектива навчання і розвитку. Представлено типову модель стратегічної карти з використанням ключових показників, яка враховує потенційні перспективи та напрями розвитку, що впливають на стратегічний потенціал організації. Запропонована модель забезпечує цілісне бачення довгострокових цілей та дозволяє адаптуватися до змін у зовнішньому середовищі, підтримуючи конкурентоспроможність підприємства; інтегрує показники, що сприяють підвищенню ефективності внутрішніх процесів, розвитку персоналу та вдосконаленню клієнтоорієнтованої стратегії, що робить її універсальним інструментом для стратегічного управління. Доведено, що впровадження стратегічної карти сприяє підвищенню узгодженості між відділами, покращенню комунікації та створенню єдиної системи оцінки досягнень. Наводяться рекомендації для підвищення ефективності використання стратегічної карти в умовах мінливого ринкового середовища.