ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОЦІНЮВАННЯ ІНВЕСТИЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-334-84

Ключові слова:

інвестиційний потенціал, туристичний бізнес, туристичне підприємство, оцінка інвестиційний потенціалу, інвестиційна привабливість, кореляційно-регресійний аналіз

Анотація

Статтю присвячено питанням теоретико-методичного забезпечення оцінювання інвестиційного потенціалу туристичного бізнесу. Метою дослідження є аналіз наявного теоретико-методичного забезпечення оцінки інвестиційного потенціалу підприємств та удосконалення науково-методичних засад для комплексної оцінки інвестиційного потенціалу підприємств туристичного бізнесу, які дозволять обґрунтовано оцінювати їх інвестиційну привабливість, конкурентоспроможність та здатність до залучення ресурсів для сталого розвитку

В статті розглянуто основні теоретико-методичні підходи до оцінювання інвестиційного потенціалу туристичного бізнесу, зокрема, визначення його ролі для забезпечення сталого розвитку галузі. Зокрема, в дослідженні представлено аналіз наявних методик оцінювання інвестиційного потенціалу, що охоплюють як фінансові, так і нефінансові аспекти, зокрема аналіз платоспроможності, рентабельності, рівня ділової активності та фінансової стабільності туристичних підприємств. В дослідженні обґрунтовано необхідність застосування інтегрованого підходу, що поєднує фінансові та нефінансові показники, з метою підвищення точності оцінки інвестиційної привабливості підприємств.

Запропоновано методичний підхід до комплексної оцінки інвестиційного потенціалу туристичного бізнесу, який дозволяє здійснювати детальний аналіз, що сприяє залученню інвестицій та забезпечує сталий розвиток підприємства в умовах сучасного ринкового середовища. Особливістю підходу є поєднання кількісних та якісних показників, що дає змогу враховувати не лише фінансові параметри, такі як ліквідність, рентабельність та платоспроможність, але й стратегічні аспекти, зокрема інноваційність та ринкову репутацію. Застосування кореляційно-регресійного аналізу підвищує точність оцінки, відображаючи реальні можливості підприємства в контексті економічного середовища та допомагаючи визначити оптимальні обсяги інвестицій. Завдяки цьому підходу інвестори отримують чіткі кількісні орієнтири щодо необхідних інвестиційних ресурсів з урахуванням як поточного стану, так і довгострокових перспектив розвитку галузі. Запропонований підхід сприяє прийняттю обґрунтованих інвестиційних рішень і формуванню ефективних стратегій розвитку, підвищуючи точність оцінки інвестиційного потенціалу підприємства та його адаптивність до сучасних вимог ринку. Використання цього підходу сприятиме підвищенню інвестиційної привабливості туристичних підприємств, що дозволить залучати необхідні ресурси для розвитку галузі, вдосконалення інфраструктури та створення нових робочих місць, що, своєю чергою, сприятиме сталому економічному зростанню.

Завантаження

Опубліковано

26.09.2024

Як цитувати

БІЛЕЦЬКА, Н., НАУМОВ, О., & НАУМОВА, О. (2024). ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОЦІНЮВАННЯ ІНВЕСТИЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 334(5), 554-560. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-334-84