СТАНОВЛЕННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-308-4-30Ключові слова:
електронний бізнес, електронна комерція, електронна торгівля, діяльність підприємстваАнотація
Дослідження присвячене аналізу стану електронної торгівлі на підприємствах. У статті розглядаються різні підходи до розуміння електронної комерції як складової електронного бізнесу. Здійснюється спроба визначити місце електронної комерції у становленні конкурентоспроможності підприємства. Надаються переваги використання електронної комерції для підприємства, до яких відносяться: зменшення витрат, охоплення більшого сегменту ринку та інші. Розглядаються підходи до розуміння сутності електронної комерції, як складової бізнес-освіти. Наводяться існуючі моделі електронного бізнесу та їх характеристика, а саме: B2B, B2C, B2A, C2A, C2C. У статті також визначені функції та процеси, які включає в себе електронна торгівля. Проілюстрована тенденція росту обсягів реалізованої продукції шляхом електронного продажу за 2018-2020 роки, що свідчить про збільшення кількості людей, які користуються послугами підприємств з електронною комерцією. Наведені чотири рівня взаємовідносин учасників торгових процесів та вплив їх визначення на діяльність виробництва. У роботі представлений перелік недоліків використання електронної комерції для споживача, до яких відносяться безпека персональних даних, можливість шахрайства та інші, а також для виробника, а саме: великий рівень конкуренції на ринку, можливість шахрайства з боку споживачів, а також необхідність великої кількості часу для аналізу всіх показників діяльності на сайті. Проаналізовано вплив поточного стану впровадження електронної комерції у діяльність підприємства на можливий рівень потенціалу для розвитку та збільшення показників виробництва.