СТРАТЕГІЧНІ ЗАХОДИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ АГРАРНОГО СЕКТОРУ УКРАЇНИ НА МІЖНАРОДНОМУ РИНКУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-308-4-10Ключові слова:
стратегічне управління, конкурентоздатність, аграрні підприємства, управління, міжнародний ринок, конкурентна політикаАнотація
Публікація направлена на дослідження стану конкурентоспроможності вітчизняної продукції аграрного сектору виробництва на міжнародному ринку та на цій основі обґрунтування напрямів підвищення її конкурентоспроможності на різних рівнях впливу з виділенням стратегічних рішень та необхідних умов їх прийняття. Важливість теми обраного дослідження підтверджується і думкою науковців, щодо наслідків незадовільного рівня конкурентоспроможність вітчизняної аграрної продукції на ситуацію внутрішнього ринку. В процесі розкриття теми приділена увага питанням суті конкурентоспроможності саме аграрних підприємств, головній базовій передумові – родючості ґрунтів, а також стан та тенденції експорту сільськогосподарської продукції на міжнародному ринку. Визначено, що така сільськогосподарська продукція, як овочі, фрукти, плоди і ягоди, баштанні культури залишається майже незадіяною у міжнародній торгівлі, хоча вирощування їх Україні відбувається і достатньо успішно. Перспективою такого напряму є тенденція переходу населення на здорове харчування і заяви лікарів про користь цілорічного споживання ягід та овочів, що є стимулюючим фактором зростання попиту як в нашій країні, так і в Європі. Доведено доцільність активізації інноваційної активності аграрних підприємств України з метою підвищення їх конкурентних позицій на основі високої якості продукції та можливосте безболісно коригувати ціну реалізації як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках. Запропоновано напрями підвищення конкурентоспроможності аграрного сектору України на міжнародному ринку з виділенням стратегічних заходів на держаному рівні управління агропромисловим виробництвом та рівні аграрних товаровиробників. Стійке зростання в останні десятиліття світового ринку аграрної продукції та продуктів її переробки визначає перспективні напрями розвитку аграрних підприємств та створює умови для збільшення експорту продукції.