КОНФЛІКТИ В УПРАВЛІННІ ПРОЄКТАМИ ПІДПРИЄМНИЦЬКИХ СТРУКТУР
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-308-4-4Ключові слова:
конфліктна ситуація, управління проєктом, підприємницька структура, ефективність проєкту, стейкхолдери, персоналАнотація
За результатами проведеного аналізу зроблено висновок, що у більшості випадків успішна реалізація будь-якого проєкту та задоволення потреб його стейкхолдерів залежить від спроможності уникати або запобігати впливу конфліктів. Доведена доцільність впровадження в методичне забезпечення управління проєктами підприємницької структури компоненти керування конфліктами, яка складається з: планування управління конфліктами підприємницького проєкту, ідентифікації конфліктів, аналізу конфліктів, планування реагування на конфлікти, здійснення реагування на конфлікти та моніторингу конфліктів. Остаточний перелік залежатиме від типу підприємницької структури, напряму діяльності та масштабу проєкту. Конфлікти всередині підприємницького проєкту часто можуть виникати на двох рівнях: індивідуальному та загальноуправлінському. Зроблено висновок про те, що процес управління конфліктами проєкту має бути перманентним. Досліджено природу виникнення конфліктів в сфері управління проєктами підприємницьких структур.
З'ясовано, що формування якісного механізму управління проєктами підприємницьких структур має базуватися на якісному моніторингу конфліктних ситуацій у зовнішньому та внутрішньому середовищі. Ускладнюється для керівника ситуація при реалізації проєктів в рамках глобальної або багатонаціональної стратегії. У зв’язку з цим науковий інтерес представляють питання імплементації основних положень українського законодавства щодо цих питань в європейський правовий простір, а також корпоративну культура самої підприємницької структури.