АНАЛІЗ СТАНУ ТА ТЕНДЕНЦІЙ РОЗВИТКУ ЕЛЕКТРОННОГО БІЗНЕСУ ТА ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-306-3-2Ключові слова:
електронний бізнес, електронна комерція, індекс, електронні послугиАнотація
Дослідження присвячене аналізу стану та тенденцій розвитку електронного бізнесу та електронної комерції в Україні. Проаналізовано дані позицій України серед інших 37 країн європейського континенту за рейтингами розвитку інфраструктури та логістики електронного бізнесу. Розглянуто індекси рівня розвитку інфраструктури та логістики електронного бізнесу, надано їх характеристику, а саме: Індекс ефективності логістики; Індекс простоти ведення бізнесу; Індекс розвитку електронного уряду; Інклюзивний індекс Інтернету; Показник надійності Всесвітнього поштового Союзу; Індекс екологічної ефективності; Глобальний індекс кібербезпеки.
Визначено основні сфери, за якими Мінцифри виконує завдання з формування та реалізації державної політики: сфера цифровізації, цифрового розвитку, цифрової економіки, цифрових інновацій, електронного урядування та електронної демократії, розвитку інформаційного суспільства; сфера розвитку цифрових навичок та цифрових прав громадян; сфера відкритих даних, розвитку національних електронних інформаційних ресурсів та інтероперабельності, розвитку інфраструктури широкосмугового доступу до Інтернету та телекомунікацій, електронної комерції та бізнесу; сфера надання електронних та адміністративних послуг; сфера електронних довірчих послуг та електронної ідентифікації; сфера розвитку ІТ-індустрії. Визначено сфери, за якими Мінцифри виконує завдання з формування та реалізації державної політики. Напрямками розвитку електронного уряду повинні стати не тільки проекти з розвитку інфраструктури, але й освітні та культурні проекти розвитку довіри до отримання державних послуг через Інтернет. Проаналізовані показники доступу населення до Інтернет, отже у вітчизняного електронного бізнесу є перспектива розвитку за рахунок долучення нових споживачів до мережі Інтернет. Онлайн-платформи стають корисним механізмом для малих та середніх підприємств, оскільки допомагають охопити клієнтів онлайн без необхідності вкладати кошти в веб-магазин або брендинг.