ВПЛИВ ФАКТОРІВ МАКРОСЕРЕДОВИЩА НА ФОРМУВАННЯ КОМПЛЕКСУ МАРКЕТИНГУ ПІДПРИЄМСТВА З ПРОДАЖУ ПЛОДІВ ТА ЯГІД
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-312-6(2)-44Ключові слова:
комплекс маркетингу, мікросередовище, економічні фактори, демографічні фактори, технологічні фактори, природні факториАнотація
Орієнтація агробізнесу на сучасну організацію маркетингової діяльності потребує інноваційного та адаптації роботи зі споживачами до ринкових умов. Водночас розвиток цифрових технологій та персоналізований маркетинг диктують необхідність застосування чіткою стратегії запровадження комплексу маркетингу. Інтерактивна комунікація із споживачем, розвиток соціальних мереж та їх вплив на ведення бізнесу в Інтернеті обумовлюють нові підходи до планування комплексу маркетингу на підприємстві. Сьогодні маркетинг переходить від ринкової конкуренцію до ринку, де вимоги та потреби створює сам споживач. Якщо переробні підприємства швидко переорієнтувались до вимог цифрового маркетингу, то більшість сільськогосподарських підприємств, що працюють в системі В2В, не мають такого досвіду. Особливо актуальним це питання постає при здійсненні експортних операцій, коли підприємство не має досвіду у дослідженні споживачів у цифровому просторі, аналізу експортних можливостей, моделі входу на зовнішній ринок. Наведені причини створюють вкрай неконкурентну позицію для вітчизняних підприємств з виробництва та реалізації плодів і ягід.
Метою дослідження є визначення основних аспектів формування комплексу маркетингу на прикладі типового сільськогосподарського підприємства на ринку плодів та ягід з врахуванням факторів макросередовища.
Для забезпечення перспективного розвитку ринку плодів та ягід України та збереження провідного місця на регіональному, загальноукраїнському та світовому ринку необхідно: збільшувати інвестиційну привабливість вітчизняних підприємств на зовнішньому ринку; збільшення рівня урожайності продукції за рахунок впровадження новітніх сортів та культур; дотримання вимог європейських країн до технологічних стандартів виробництва продукції харчування; збільшення державного фінансування науково-технічних розробок; організація логістичних шляхів постачання продукції на ринки країни та світу; підвищення привабливості екологічно- чистих продуктів за рахунок популяризації здорового способу життя . На нашу думку, всі ці заходи сприятимуть підвищенню конкурентоспроможності виробників плодів та ягід як на вітчизняному, так і на світових ринках.