КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ОЦІНКИ ЕФЕКТИВНОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ НА ПІДПРИЄМСТВАХ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-314-1-30Ключові слова:
ефективність, розвиток, інновації, показники, підприємства, методи, аналізАнотація
В статті проаналізовано особливості методів оцінювання інноваційного розвитку підприємства. Визначено, що основними факторами, що впливають на вибір та комбінацію методів стосовно оцінки інноваційного стану підприємства з метою розробки стратегії його інноваційного розвитку та формування управлінських складових механізму щодо її реалізації є певні складнощі у визначенні показників, що включаються до інноваційної стратегії розвитку підприємства; терміни планування і прогнозування; інформаційна забезпеченість щодо оцінки можливого впливу факторів внутрішнього і зовнішнього середовища на подальшу інноваційну діяльність підприємства; результати аналізу відповідних показників у ретроспективному, тобто у попередньому періоді. Досліджено, що для оцінки розвитку інноваційних процесів на підприємствах широко використовуються аналітичні методи, зокрема – статистичний, експертної оцінки, в тому числі і метод морфологічного аналізу. Пояснюється це не лише простотою у застосуванні аналітичних методів, але й тим, що завдяки цим методам, з одного боку, вдається виокремити ознаки досліджуваного компоненту як частини єдиного цілого у загальній системі, а з іншого – сконцентруватися саме на дослідженні найважливішого завдання відповідно до поставленої мети, врахувавши при цьому максимальні можливості щодо використання всіх аналітичних підходів одночасно. Виявлено, що для аналізу внутрішнього і зовнішнього середовищ, під впливом яких функціонує підприємство, можуть залучатися вже відомі і дієві у практичному використанні методи – це методи SWOТ-аналізу та PEST-аналізу.