ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТІЙКОСТІ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-328-18Ключові слова:
маркетингова стійкість, аграрне підприємство, збутова політика, антикризова стійкість, конкурентоспроможність, цифровий маркетингАнотація
У статті дослідження зосереджено на проблемі особливостей формування маркетингова стійкість підприємства в умовах сучасних викликів, як важливої частини ефективного управління, а також важливим компонентом прийняття стратегічних управлінських рішень. Досліджені концепції та течії в маркетингу, що вплинули на розвиток стратегій та підходів у сфері маркетингу, та відіграли ключову роль у формуванні концепції стійкого маркетингу. Розглянуто підходи до трактування дефініції «маркетингова стійкість» та сформовано власне бачення даного поняття. На основі проведених досліджень сформовано складові маркетингової стійкості підприємства, що дозволяють підприємству ефективно функціонувати в невизначених умовах та конкурентному середовищі. Особлива увага приділяється таким складовим: фінансово-економічна стійкість; виробнича стійкість; маркетинг-мікс; стійкість персоналу; екологічна стійкість; організаційна стійкість; технологічна стійкість; управління ризиками. Розглянута важлива складова маркетингової стійкості – антикризова стійкість, яка включає заходи з управління ринковими ризиками та збереженням ринкової позиції в умовах несприятливих обстави. Досліджена роль цифрового маркетингу в процесі формування маркетингової стійкості аграрного підприємства, яка полягає в його здатності адаптуватися до сучасних тенденцій та використовувати цифрові інструменти для оптимізації бізнес-процесів. Згруповані особливості та можливості використання інтернет-маркетингу для аграрного підприємства. Основна увага сконцентрована на таких інструментах: веб-сайт та онлайн-присутність; соціальні мережі; блогінг та відео-контент; електронна пошта; онлайн-маркетплейси; реклама в інтернеті; контент-маркетинг; геотаргетинг та мобільний маркетинг. Цифровий маркетинг відкриває широкі можливості для агарних підприємств у просуванні продукції, взаємодії з клієнтами та розширення ринків збуту.