СУЧАСНИЙ СТАН, ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ВНУТРІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-316-2-37

Ключові слова:

внутрішня торгівля, оптова торгівля, роздрібна торгівля, продовольчі товари, непродовольчі товари, товарооборот

Анотація

В статті розглянуто стан внутрішньої торгівлі України. Внутрішня торгівля України, як і будь-якої розвиненої держави, характеризується швидкою динамікою, реакцією на зміни ситуації в економіці країни, залежить від багатьох чинників. Показано, динаміку товарообороту внутрішньої торгівлі протягом 2019-2021 років та її структуру. Показник оптового товарообороту протягом досліджуваного періоду  зріс з 2322,2 до 3153,2 млрд грн, тобто на 36 %. За цей же період роздрібний товарооборот збільшився на 32% – з 793,5 у 2019 році до 1044,5 у 2021 році.  У структурі реалізованих товарів оптової торгівлі переважає імпортна продукція — від 56,7% у 2019 році до 52,4% у 2020 та 54,6% у 2021 році. Позитивний баланс утримується за рахунок продовольчих товарів, яких було реалізовано близько 90% вітчизняного виробництва.

Враховуючи сучасний стан нашої держави і те, що велика кількість підприємств припинили свою роботу у зв’язку з окупацією території або заподіяними руйнуваннями можна сказати, що частка імпортованої продукції буде зростати. В структурі реалізованих товарів роздрібної торгівлі переважає вітчизняна продукція, особливо це стосується продовольчої групи товарів, де на  товари вироблені в Україні припадає 80% у 2019 році, 79,4% у 2020 та 77,6% у 2021 році. В умовах сьогодення на ринку України функціонує велика кількість торговельних посередників, що відмінні між собою як масштабами діяльності, так і організаційно-економічними формами, переліком виконуваних функцій, спеціалізацією тощо.

Внутрішня торгівля в Україні буде й в подальшому розвиватися в напрямі формування більш ефективних форм організації торговельної діяльності. Розвиток внутрішньої торгівлі неможливий без дієвого державного регулювання.

Завантаження

Опубліковано

27.04.2023

Як цитувати

СІРЕНКО, С. (2023). СУЧАСНИЙ СТАН, ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ВНУТРІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 316(2), 230-234. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-316-2-37