ІНТЕГРОВАНИЙ ПІДХІД ЯК МЕТОДОЛОГІЧНА ОСНОВА ПОБУДОВИ СОЦІАЛЬНОГО ПАКЕТУ У БІЗНЕС-КОМПАНІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-316-2-29Ключові слова:
соціальний пакет, мотивація праці, промислове підприємство, системи оплати праці, бізнес, бізнес-середовищеАнотація
У статті визначено сутність соціального пакета, його структури, підходів до формування та значення для посилення мотивації працівників. Обґрунтовано теоретико-методологічні засади організаційно-економічного механізму визначення інтегрованого підходу до побудови соціального пакету та розроблено науково-прикладні рекомендації запровадження дієвого інструменту мотивації працівників. Визначено соціальний пакет як сукупність фінансових, матеріальних та нематеріальних благ, які підвищують рівень життя і надаються підприємством працівнику, крім основної заробітної плати, з метою заохочення до трудової діяльності. Виділено чотири етапи формування соціального пакету, які приходили на зміну один одному. Визначено підходи у сучасній літературі до визначення терміну «соціальний пакет». Критичний аналіз підходів до визначення сутності та складових соціального пакета дозволив виокремити спільність позицій щодо до складу соціального пакета, а саме: він повинен включати як базові соціальні гарантії, передбачені законодавством про працю та соціальне забезпечення (базова складова), так і додаткові матеріальні блага, надання яких здійснюється роботодавцем за власною ініціативою (мотиваційна). Виділено складові соціального пакету: обов’язковий, конкурентний та компенсаційний. Спроектовано найбільш доцільний підхід до формування соціального пакета.