ВИРОБИ НАРОДНИХ ХУДОЖНІХ ПРОМИСЛІВ І СУВЕНІРНА ПРОДУКЦІЯ ЯК СКЛАДОВІ РИНКУ ЛОКАЛЬНОГО ВИРОБНИЦТВА, РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ ТА СФЕРИ ГОСТИННОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-316-2-16Ключові слова:
локальний споживчий ринок, локальний товар споживчого призначення, виріб народних художніх промислів, сувенір, сувенірна продукціяАнотація
У статті проаналізовано проблемі ринку виробів народних художніх промислів і сувенірної продукції, оскільки за час дослідження ринкової економіки дуже мало уваги було приділено цим локальним ринкам. Незважаючи на те, що саме ці ринки мають одне з вирішальних значень у доведенні товарів та послуг глобальних та національних ринків до кінцевого споживача – їх дослідження було нівельовано у вирішенні суто регіональних проблем. У той самий час на локальних ринках вирішується переважна більшість проблем, які тісно пов'язані з задоволенням повсякденних потреб людини. Вироби народних художніх промислів регіону можуть бути використані для створення брендів території, що позитивно позначиться на іміджі регіону загалом, тобто за суттю є локальним товаром (продукцією), що виготовляється з місцевих (здебільшого природніх матеріалів) переважно ручним способом і реалізується, як правило, на території визначеного географічного регіону. Їх виготовлення характеризується дрібносерійним виробництвом, відсутністю складного та енергоємного обладнання, а також тим, що мала серія або кожен виріб та послуга мають особливості індивідуального виготовлення, властиві майстру чи ремісничому колективу.