СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ УКРАЇНСЬКИХ ПРИВАТНИХ ПІДПРИЄМСТВ: СУЧАСНІ ПІДХОДИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-334-40Ключові слова:
приватні підприємства, суспільний розвиток, аналіз документів, теоретичний базис соціальної відповідальності, аналітичний базис соціальної відповідальностіАнотація
Метою статті є аналіз сучасних підходів до соціальної відповідальності підприємств, а також визначення шляхів оптимізації наукових досліджень з урахуванням новітніх наукових розробок та реалій українського суспільства. Для досягнення поставленої мети вирішено такі завдання: досліджено внесок вітчизняних авторів в удосконалення теоретичного базису соціальної відповідальності; досліджено внесок науковців в розвиток аналітичного базису оцінювання соціальної відповідальності підприємств; досліджено сучасні напрямки удосконалення соціальної відповідальності та їхня відповідність особливостям суспільним процесам, які відбуваються в Україні. Головним методом отримання інформації обрано аналіз документів, а саме дисертацій, захищених за останні 10 років. Аналіз документальних джерел показав, що удосконалення теоретичного базису соціальної відповідальності в основному здійснюється науковцями за рахунок уточнення сутності поняття «соціальна відповідальність». Розвиток аналітичного базису оцінювання соціальної відповідальності в основному полягає в обґрунтуванні переліку показників (або індикаторів) оцінювання поточного стану соціальної відповідальності, розрахунку інтегрального показника та розробці рекомендацій щодо удосконалення інформаційного забезпечення оцінювання соціальної відповідальності (розробка форм звітності або удосконалення існуючих форм звітності). До сучасних напрямків удосконалення соціальної відповідальності формування системи, стратегії, механізму соціальної відповідальності
За результатами аналізу дисертацій зроблено висновки про напрями подальших досліджень соціальної відповідальності, зокрема з метою удосконалення теоретичного базису соціальної відповідальності – розробити терміносистему дослідження; з метою розвитку аналітичного базису – удосконалити методичні підходи до аналізу соціальної відповідальності за рахунок визначення мотивуючих та демотивуючих чинників впровадження соціальної відповідальності бізнесу, що варіюються залежно від політичних, економічних, соціальних, технологічних, правових та екологічних аспектів зовнішнього середовища; прикладні розробки (формування системи, стратегії, механізму соціальної відповідальності тощо) повинні враховувати особливості суспільних процесів, які відбуваються в Україні.