СТРАТЕГІЧНІ ПРІОРИТЕТИ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ САНАТОРНО-КУРОРТНИХ ПІДПРИЄМСТВ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-334-26Ключові слова:
санаторно-курортні комплекси, інноваційний розвиток, цифровізація послуг, мобільний додаток, задоволеність клієнтівАнотація
В статті розглянуто діяльність санаторно-курортних комплексів України у період дії несприятливих факторів зовнішнього середовища, зокрема, пандемії COVID-19 та повномасштабного вторгнення країни агресора, що призвело до значного зменшення кількості відвідувачів. Особливу увагу було приділено санаторно-курортним комплексам Полтавської області, які мають значний потенціал та майже вікову історію. Детально проаналізовано показники діяльності санаторію «Березовий гай» за 2019 – 2022 роки та виявлено негативні тенденції, які пов’язані як із факторами зовнішнього середовища, так із внутрішніми факторами, до яких можна віднести низький рівень якості послуг, застарілу матеріально-технічну базу, відсутність цифровізаціїї санаторно-курортних послуг. Таке становище не дає змоги цьому підприємству конкурувати з провідними санаторіями України. Також в статті була проведена оцінка якості санаторно-курортних послуг за методикою визначення індексу задоволеності відвідувачів, що базувалась на результатах опитування. В роботі були запропоновані конкретні заходи, зокрема цифровізація послуг через створення мобільного додатку «WellnessNavigator» який має наступні конкурентні переваги: доступність, простота, цілодобовий онлайн-запис, індивідуальність, різні види сповіщень. Також в роботі зазначено, що після воєнний період інноваційний розвиток санаторно-курортних комплексів України можливий за умови надходження як іноземних так і вітчизняних інвестицій та буде спрямований на реконструкцію та модернізацію туристичної інфраструктури.