РОЛЬ СОЦІАЛЬНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА У ВИРІШЕННІ ПРОБЛЕМИ МОЛОДІЖНОГО БЕЗРОБІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-320-4-59Ключові слова:
молодіжне безробіття, зайнятість, економічна активність, молодіжне підприємництво, соціальне підприємництвоАнотація
Дослідження присвячене одній з ключових проблем зайнятості населення України на сьогоднішній день, а саме проблемі молодіжного безробіття, що під час військового стану ще більш загострилась. Проведено аналіз показників, що характеризують зайнятість молоді України, їх кількісні та якісні характеристики завдяки чому можемо констатувати високий рівень молодіжного безробіття. Описано специфіку вікових соціально-психологічних та кваліфікаційних особливостей молоді як найбільш непідготовленої до сучасного складного стану на ринку праці, та однією з найбільш уразливих часток робочої сили в Україні. Наведено офіційні статистичні дані щодо молодіжного безробіття та зроблено порівняльний аналіз молодіжного безробіття під час військового стану. Проаналізовано результати соціологічних досліджень щодо підприємницьких спрямувань сучасної молоді та наголошено на бажанні більшості молоді засновувати власну справу. Розглянуто проблеми які виникають на шляху відкриття бізнесу молоддю, а саме відсутність власних коштів та можливостей для оформлення кредиту, а також достатність досвіду роботи в відповідній сфері. Розглянуто можливості поліпшення ситуації у сфері зайнятості молоді України, зокрема, на основі розвитку молодіжного підприємництва та використання при цьому інноваційної моделі ведення бізнесу такої як соціальне підприємництво. Надано визначення та розглянуто особливості соціального підприємництва в Україні та сучасний стан його розвитку. Встановлено переваги та можливості, які відкриває соціальне підприємництво для реалізації сучасною молоддю власних бізнес-ідей та подолання молодіжного безробіття на вітчизняному ринку праці. Надано інформацію щодо можливостей самоінформування щодо соціального підприємництва, зазначено основні відмінності соціального підприємництва від звичайних видів господарської діяльності.