КОНТЕКСТНИЙ МАРКЕТИНГ НА РИНКУ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-320-4-30Ключові слова:
контекстний маркетинг, ринок електронної комерції, інтернет речей, штучний інтелект, цифровий розрив, онлайн-бізнес, цифровізація, ЕПС (електронна платіжна система)Анотація
Визначено, що онлайн-бізнес створює нові професії та відкриває нові робочі місця. Стійка тенденція зростання та розвитку електронної комерції має в Україні драйвери росту: зростання рівня проникнення інтернету; збільшення кількості користувачів смартфонів в Україні; обмеження, спричинені COVID-19; зростання довіри до цифрових платіжних систем; збільшення різноманітності та удосконалення способів оплати; розширення географії доставки та скорочення її термінів; низька вартість доставки; зростання індивідуального споживання; зростання надійності інтернет-продавців; розвиток інноваційних технологій (доповнена реальність, віртуальна реальність). Обґрунтовано основні перспективи та небезпеки, які несе всесвітня цифровізація та їх вплив на онлайн-бізнес та економіку. Запропоновано використання контекстного маркетингу на ринку електронної комерції за допомогою таких технологій як Інтернет речей (IoT) та штучний інтелект (АІ), які сприяють побудові довгострокових відносин зі своїми клієнтами на основі індивідуального підходу, створення персоналізованого профілю клієнта. Доведено, що кастомізований маркетинг може здійснюватися на трьох рівнях: інформативний маркетинг, інтерактивний маркетинг, занурювальний маркетинг.
Підсумком використання цих трьох рівнів кастомізованого маркетингу є створення персоналізованого досвіду клієнтів «відчуй і відреагуй» та надання більш цільового маркетингу на основі мобільних додатків, захищених платіжних систем, штучного інтелекту, що поступово призведе до розвитку цифровізації, запровадженню цифрових продуктів з метою задоволення попиту та максимізації учасників ринку електронної комерції.