ІННОВАЦІЙНИЙ МАРКЕТИНГ В СИСТЕМІ МАРКЕТИНГОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВ: УМОВИ ТА КЛЮЧОВІ ВЕКТОРИ РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-320-4-26Ключові слова:
маркетинг, інновації, інноваційний маркетинг, маркетинговий менеджмент, підприємство, цифровізація, розвитокАнотація
У статті розглянуто питання сучасної термінології, суті та значення поняття «інноваційний маркетинг» з історичної, концептуальної та практичної точок зору, охарактеризовано умови, основні вектори розвитку і тенденції в Україні. Метою статті є уточнення змісту та виявлення характерних ознак інноваційного маркетингу в системі маркетингового менеджменту підприємств на сучасному етапі, структурування елементів інноваційного маркетингу підприємства. Проаналізовано взаємозв’язок інноваційного маркетингу та маркетингового менеджменту. Доведено, що маркетинговий менеджмент, у т.ч. стратегічне планування обов’язково має включати в себе розробку нових товарів (послуг) та стратегію оптимізації товарного портфелю в залежності від ринкових змін (на основі аналізу тенденцій і трендів). Запропонована класифікація маркетингових інновацій охоплює можливі варіанти застосування інновацій за елементами комплексу маркетингу і допоміжних маркетингових активностей. Зроблено висновки щодо передумов ефективного використання інноваційного маркетингу в системі маркетингового менеджменту підприємств.