АНАЛІЗ ВПЛИВУ ФАКТОРІВ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА НА ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-320-4-13Ключові слова:
конкурентоспроможність, фактори, зовнішнє середовище, підприємства, ринкові умовиАнотація
У сучасних умовах нестабільності економічної ситуації облік впливу підприємницького клімату регіону є необхідною умовою для формування успішної стратегії підвищення конкурентоспроможності підприємства. Умови для здійснення ефективної підприємницької діяльності є різними у різних регіонах. Для врахування цієї обставини необхідно чітко визначитися зі складом елементів регіонального середовища (суб’єктивні фактори) та інституційним середовищем (об’єктивний фактор), які впливають на рівень конкурентоспроможності підприємств регіону. Підприємницький клімат є основою конкурентоспроможності підприємства. Чим більше він сприяє підприємницькій діяльності, тим більш конкурентоспроможним буде підприємство. Чинники підприємницького клімату регіону істотно впливають на процес формування та збереження конкурентних переваг підприємства. Конкурентоспроможність підприємства є величиною багатофакторною і в довгостроковому періоді в умовах вільного ринку та конкурентних взаємин його учасників визначатиметься комбінаціями різних факторів. Конкурентоспроможність продукції (робіт, послуг), очевидно, є центральним елементом формування конкурентоспроможності підприємства, якого рівень конкурентоспроможності підприємства неспроможна фіксуватися у зоні позитивних значень. Успішна реалізація продукції забезпечує отримання доходу, формування фінансових результатів, створює умови для формування та маневрування фондами фінансових коштів. Без цього є неможливим ні поточне, ні перспективне функціонування організації. Необхідно розглядати конкурентоспроможність підприємства як з позиції наявності конкурентних переваг на сьогодні, так і з позиції можливості утримання чи можливого використання конкурентних переваг у майбутньому за зміни ситуації над ринком (у галузі). Ця обставина дозволяє обґрунтовано визначати конкурентоспроможність підприємства не як дискретну величину, що характеризує позицію підприємства на ринку (в галузі) в окремий момент часу, а як комплексну характеристику здатності підприємства реагувати на зміну ринкової ситуації та використовувати ці зміни з метою створення конкурентних переваг.