ВИКОРИСТАННЯ ВІДКРИТИХ ДЖЕРЕЛ ІНФОРМАЦІЇ ДЛЯ  ВИВЧЕННЯ ДІЛОВОЇ РЕПУТАЦІЇ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ: ВІТЧИЗНЯНИЙ ДОСВІД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-324-6-55

Ключові слова:

відкриті джерела інформації, ділова репутація, суб’єкт господарювання, конкурентна перевага, управління інформацією та комунікаціями, менеджмент

Анотація

Економічні перетворення в національній і світовій економіці, поширення кризових явищ загострюють конкурентну боротьбу на ринку. В сучасних умовах суб’єкти господарювання вже давно зрозуміли, що вони не можуть собі дозволити зволікати і чекати наслідків, коли зіткнуться із погіршенням чи втратою ділової репутації серед певного кола контактних груп. Крім того, варто враховувати, що відбувається динамічний приріст інтернет-аудиторії та наочне зміщення комунікацій в онлайн-сферу. Тому, важливе значення для стабільного становища суб’єктів господарювання відіграє ділова репутація, яка дозволяє підтримувати рівень попиту на продукцію виробників, зберігати ділові зв’язки, залучати інвестиції тощо. Крім того, сьогодні для суб’єктів господарювання ведення важливим елементом є ділова репутація., адже це має значення головним чином для суспільства, адже саме воно є головним і неупередженим суб’єктом її оцінки. Ділова репутація ‒ повноправний нематеріальний актив і тому формування, управління нею та використання в якості інструмента забезпечення конкурентних переваг на ринку за умов жорсткої конкуренції, стає дедалі більш актуальним. Разом з тим, функціонування будь-якого суб’єкта господарювання, з моменту заснування, формує його репутацію на ринку серед покупців, постачальників, інвесторів та інших контрагентів. Позитивна ділова репутація сприяє швидкому розвитку підприємства, шляхом нарощення кількості потенційних споживачів, збільшення обсягів продажу, а відтак, − частки підприємства в загальній ємності ринку. Таким чином, поняття «ділової репутації» не є абстрактним, оскільки, насамперед, позначається позитивними ефектами в процесі її діяльності та супроводжується відповідними витратами на її формування та утримання на певному рівні. За таких умов можна стверджувати, що розроблення і застосування дієвих способів конструювання репутації відповідно до поставлених цілей і завдань репутаційного менеджменту має стратегічно важливе значення у діяльності суб’єкта господарювання. А головним завданням вищого менеджменту будь-якого суб’єкта господарювання важливим стає формування ефективного механізму управління репутаційними активами на кожному етапі життєвого циклу бізнесу, що у підсумку дасть змогу досягти конкурентної переваги на ринку і, як наслідок, стабільного функціонування на перспективу.

Опубліковано

30.11.2023

Як цитувати

КОРЖЕВСЬКИЙ, І. (2023). ВИКОРИСТАННЯ ВІДКРИТИХ ДЖЕРЕЛ ІНФОРМАЦІЇ ДЛЯ  ВИВЧЕННЯ ДІЛОВОЇ РЕПУТАЦІЇ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ: ВІТЧИЗНЯНИЙ ДОСВІД. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 324(6), 340-349. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-324-6-55